شلیک ۲۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی (۸ مرداد ۱۴۰۳) انفجار در بزرگترین کارخانه مواد شیمیایی در آلمان (۸ مرداد ۱۴۰۳) تیم تروریستی ۴ نفره جیش‌الظلم در سیستان‌وبلوچستان دستگیر شدند (۸ مرداد ۱۴۰۳) واکنش نمایندگی وزارت خارجه در شمال‌شرق به معرفی سرکنسول جدید افغانستان در مشهد پزشکیان: عزم ایران و کوبا برای توسعه بیش از پیش مناسبات خلل‌ناپذیر است شهادت ۱۰ هزار دانش آموز و ۴۰۰ معلم در غزه | ۳۹ هزار دانش‌آموز محروم از تحصیل جان کربی: سناریوی جنگ همه‌جانبه میان لبنان و اسرائیل اغراق‌آمیز است حماس به کارشکنی نتانیاهو در مسیر توافق آتش بس واکنش نشان داد درگیری میان صهیونیست‌ها در زندان سدیه تیمان + فیلم حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان پزشکیان بر اهمیت تقویت روابط ایران و آفریقای جنوبی تاکید کرد فرستاده ویژه پادشاه عمان برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد پزشکیان در گفتگو با مکرون: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد نتانیاهو برای حزب الله لبنان رجزخوانی کرد نخست وزیر سوریه برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد حمله راکتی حزب‌الله به پایگاه «البغدادی» رژیم صهیونیستی آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است | ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل و نقل جاده‌ای برای سفر زائران سفر هیات عالی رتبه حماس به ایران برای حضور تحلیف پزشکیان محمد باقر قالیباف با رئیس مجلس مالزی دیدار و گفت و گو کرد شماری از کشورهای اروپایی از اتباع خود خواستند که لبنان را ترک کنند رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس انتخاب شد
سرخط خبرها

فشار دموکرات‌ها بر بایدن در رابطه با تلفات غیرنظامیان غزه

  • کد خبر: ۲۰۷۱۸۹
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
فشار دموکرات‌ها بر بایدن در رابطه با تلفات غیرنظامیان غزه
ده‌ها تن از هم حزبی‌های بایدن در نامه‌ای به دولت او اصرار کردند تا تاکید کند که آمریکا به شدت مخالف بی خانمانی اجباری و دائمی فلسطینی‌ها از غزه است.

به گزارش شهرآرانیوز، این نامه خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور از سوی "آیانا پریسلی" و "جیمی راسکین" و با امضا ۶۰ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بازتاب نگرانی‌های آن‌ها از افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی در کارزار رژیم صهیونیستی علیه حماس است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این نامه نوشته شده است: ما به شما اصرار می‌کنیم تا بار دیگر تعهد قاطعانه آمریکا را نسبت به توجه به تلفات غیرنظامیان در غزه مورد تاکید قرار داده و از شما می‌خواهیم تا درباره برخی مفاد درخواست کمک‌های بشردوستانه و امنیتی تکمیلی دولت توضیحاتی ارائه کنید.

یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا گفت که این وزارتخانه توضیحی درباره این نامه نمی‌دهد، اما درباره مساله آوارگی فلسطینی‌ها، اعلام کرد: ما شفاف و واضح بوده‌ایم. آوارگی دائمی فلسطینی‌ها را چه در داخل و چه در خارج از غزه مورد حمایت قرار نمی‌دهیم.

این سخنگو همچنین گفت، وزارت خارجه آمریکا گفته‌های مقام‌های اسرائیلی را درباره جابجایی و اسکان فلسطینی‌ها خارج از غزه رد می‌کند و می‌داند که این گفته‌ها از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، سیاست این رژیم نیست.

آمریکا مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار به صورت سالانه کمک نظامی به اسرائیل دارد. بایدن از کنگره خواسته تا مبلغ ۱۴ میلیارد دلار دیگر را تصویب کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->